2020 Dube

Jezírko lásky

V okolí Luhačovic lze najít spousta míst, které nejsou zas tolik navštěvovaná. Pro výletníky je to zajisté příjemnější, pokud se nemusí tlačit jeden přes druhého či pokud nenaleznou ani chvilku bez pohledu dalších cestovatelů. Takové místo se vyskytuje i v lesích nad Luhačovicemi.

Cesta k Jezírku lásky

K jezírku je to z Luhačovic docela blízko, ovšem pro ty, co to neznají se těžko hledá cesta. Nejjednodušší je začít u pramene Ottovka, který se nachází vedle tenisových kurtů v blízkosti lázeňské kolonády. Dle ukazatele se vydáte směrem k již vyhořelé Slovácké búdě. Dejte si ovšem pozor, aby Vás cesta nesvedla zpět k prameni. Opustíte asfaltový chodník a vydáte se lesní cestou vzhůru do kopce. Nespěchejte. Stoupání je zprvu mírné a svižné, poté se před vámi objeví prudký kopec.

Nesmí Vám dojít dech. Dojdete k rozcestí, kde se na ukazateli objeví název jezírka. Pokračujeme dále. Prudkých kopců je zde opravdu dostatek, dostanete se na mýtinku. Na stromu před vámi se objeví nápis - 60m po louce. Přejděte rovně přes celou louku až k silnici. Tu svižně a opatrně přeběhněte a ponořte se to tmavého lesa. Cesta dolů je dlážděna širokými schůdkami. V letních dnech je v lese někdy až překvapivé chladno. Během chvíle se před Vámi rozprostře vodní nádrž.

Nečekejte průzračnou vodu

Jedná se o malou vodní nádrž, kterou nechal vybudovat hrabě Serényi jako zásobárnu pro lesní zvěř. Je hluboké asi 1 metr. Jezírko není čisté, ale už na první pohled zelené a plné bažince. I tak se toto místo stalo oblíbeným turistickým cílem. Možná je to kvůli názvu a možná taky proto, že polovina lidí netuší, co je čeká. Obejít se dá kolem dokola a odpočinout si můžete v postaveném menším přístřešku. Ti lépe vybavení si zde mohou nad ohništěm opéct i nějakou tu uzeninu. Hlavně opatrně!