2019 Srpe

Kam na procházku v Luhačovicích

• Přehrada Luhačovice [2 hodiny, trasa 6,8 km, navigovat]

Vydáte se směrem do centra města, kde se budete držet hlavní cesty, která vás povede kolem obchodů, kaváren a cukráren. V pěší zóně se můžete zastavit a ochutnat nebo rovnou zakoupit lázeňské oplatky, které tu najdete v nejrůznějších typech příchutí. S pochutinou v ruce se můžete vydat směrem k začátku lázní. Po vaší pravé straně si prohlédnete vyvěrající pramen Dr. Šťastného, v dálce přes vodu uvidíte Ottovku. Pokud půjdete směrem k inhalátoriu, vyhnete se tomu největšímu ruchu a i tak se dostanete na začátek kolonády. Teď stačí projít zbytek lázní a napojit se na cyklostezku. Odpočinkovou zastávku na něco dobrého do žaludku si můžete udělat v Luhaparku. Cesta, která vás vede až na začátek přehrady je příjemně skrytá mezi stromy. Dorazíte k hrázi, v letním horkých dnech můžete využít koupaliště Duha, které se nachází po vaší pravé straně. Na zpáteční cestu do centra města, můžete využít jízdu autovláčkem.

• Centrum lázní Luhačovice [48 minut, trasa 2,9 km, navigovat, foto zdroj]

​Jeden z tipů na krásnou procházku, kterou můžete absolvovat, a tím shlédnout a ochutnat nejen prameny v Luhačovicích, je procházka přímo samými lázněmi města a jeho hlavní trasou. Vydáte se do centra města, kde  už i zde si můžete prohlédnout obchůdky všeho druhy, které vás lákají aspoň nakouknout dovnitř. Zastavíte se na šálek dobré kávy v Lázeňské pražírně a vydáte se blíž k pramenům. Projdete skrz pasáže, zde si můžete zakoupit lázeňské oplatky, klidně i jen tak do ruky na ochutnání. Cukrárny vás budou lákat na zmrzlinu, která se tu nachází v nespočetných druzích. Teď už vidíte začátek lázní. Po pravé straně se můžete zastavit u pramene Dr. Šťastného, přes vodu vidíte Ottovku, z které můžete kolem vody zavítat k pramenu Nový Jubilejní. Teď si už jen prohlédnout budovu, kde vyvěrá Vincentka. Záleží jen na vás jestli budete pokračovat dál ke klidnější části lázní a nebo se posadíte na kolonádu a budete pozorovat ruch kolem vás.

• Jezírko Lásky [50 minut, trasa 2,4 km, navigovat]

Vydáte se po cestě směrem k zámku Serenyiů, můžete projít zahradou a přejít opatrně koleje přes cestu. po 200 metrech zahnete doprava a vydáte se nahoru do kopce. Tady ale opatrně, cesta je převážně bez chodníku. Můžete jít pomaličku, lehkým krokem. Čím více budou stoupat do kopce, tím víc budete mít za sebou a všude kolem sebe výhled na Luhačovice. Po pravé straně u silnice se nachází odpočívadlo. Zde se můžete na chvíli opřít a užít si výhled dolů do města. Pokračujete dál, ke zhruba po 400 metrech narazíte po levé straně na cestičku, která vede do lesa. Teď stačí sejít jen pár schodů v lese a před sebou uvidíte jezírko, které je skryto v lese. V horkých letních dnech vám les poskytne příjemný chládek.