CYKLOTRASA PŘEHRADA – LÁZNĚ

VZDÁLENOST: 4 KM

OBTÍŽNOST: LEHKÁ

TRASA: MAPY.CZ

Vaším začátkem téhle cyklotrasy se stávají Sluneční lázně. Krásné historické místo, které bylo postavené architektem Dušanem Jurkovičem. Tato stavba byla dominanta celého města. V této době je areál veřejnosti zřídka zpřístupněn. Pokud je areál otevřen, je zde dovoleno se pouze slunit na lehátku. Kdyby by vás ale přeci jen trochu zajímalo, jak to tam vypadá dnes, můžete přes skleněnou výplň dveří opatrně nakouknout dovnitř. Tahle stavba zaujme určitě každého, kdo ji spatří.

Po 400m dorazíte k areálu LuhaPark, kde vám přijde vhod studené orosené pivko nebo dobrá limonáda. Určitě nahlédněte i do jídelního lístku, zaujmout vás mohou například marinovaná vepřová žebra a nebo pečené koleno a mnoho dalších jídel z nabídky. Areál je schovaný mezi stromy za řekou, ideální k nerušenému odpočinku a nebo ke klidně strávenému obědu. Nabízí se vám zde možnost i vyzkoušet si zahrát tenis. Dokonce se zde nachází i venkovní hřiště jak pro hraní nohejbalu, tak volejbalu.

Zpříjemnit chvilku vám můžou ovečky ve výběhu, které se nachází kousek od budovy. Když budete mít štěstí, můžete zahlédnout nejmenší přírůstek do stáda. A pokud nechcete zvířátka pozorovat zblízka, stačí se jen usadit na venkovní zahrádku před restauraci, na výběh dohlédnete i z tohohle místa.

Kromě tenisových kurtů a již zmíněných hřišť na volejbal a nohejbal, můžete také využít možnost zahrát si minigolf na velmi pěkně opraveném venkovním hřišti. Pokud si chcete odpočinout od jízdy na kole, tak je tohle další možnost jak využít strávený čas v tomhle areálu. Zpestření programu přijde vhod malým i velkým. A je to skvělá příležitost vyzkoušet si minigolf, pokud jste tuhle formu zábavy nikdy neabsolvovali.

O kousek dále Vás čeká hospoda U Sedlářů. Je to menší hospůdka, která je vedena v rodinné atmosféře. Je to další možnost volby občerstvení na téhle cyklotrase. I zde najdete pestrý výběr z nápojového lístků. Hospůdka je schovaná mezi stromy, a tak jste skryti od zvídavých pohledů lidí. Perfektní místo k odpočinku, pokud nemáte rádi mnoho lidí všude kolem vás.

Po malém odpočinku nasednete opět na kolo. Teď je před vámi poslední cesta k přehradě. Stačí jen vyšlapat mírnější kopeček. Celá cyklostezka je vedena v lesíku, který vám poskytuje příjemný chládek v horkých letních dnech. Po ujetí téhle poslední cesty se vám naskytne pohled na celou vodní nádrž. Poté zahnete doleva na hráz.

Na konci hrázi zahnete doleva a vydáte se nahoru přes les. Budete stoupat do strmějšího lesního terénu. Ti méně zdatní mohou sesednout z kola a menší serpentýny v lese vyjít pěšky.. Poté se dáte doprava po panelové cestě nahoru kolem hotelu Niva. Dojedete k silnici, kde se dáte doleva a dolů z kopce. Pojedete po silnici asi 500 m. Dostanete se k novému krásně zrekonstruovanému hotelu Pohoda.

Po levé straně z kopce dolů v zatáčce se nachází infoaltánek Křapodola, zde si můžete odpočinout. Najdete tady informační tabuli. Můžete si přečíst a dozvědět se mnoho zajímavých informací o CHKO Bílé Karpaty a okolí kolem vás.

Po krátkém odpočinku nasednete zpět na kole. Budete pokračovat dál dolů z kopce. Který vás zavede až k pizzerii Bludička. Pokud budete mít po cestě, která je za vámi vyhládlé. Můžete se zde zastavit na něco dobrého k snědku a pití. V letním období je vám k dispozici posezení venku na zahrádce, kde se zároveň i nachází dětský venkovní koutek na hraní a nebo můžete využít posezení na zahradní houpačce.

Nasednete na kolo a pokračujete v poslední částí vaší cyklotrasy.Pokračujete dál jízdou po silnici. Po vaší levé straně budete míjet Boutique Hotel Vládní vilu, která sloužila v minulosti k ubytování vládních delegací. Vilu navštívil mimo jiné i bývalý prezident Václav Klaus s manželkou. Můžete nahlédnout do krásně upravené zahrady s anglickým trávníkem. Pokračujete dál kolem vily až dojedete zpět k začátku vaší cyklotrasy k Slunečním lázním. I zde si ještě můžete přes cestu prohlédnout například lázeňskou takzvanou japonskou zahradu. A tohle je konec vaší trasy.